Kiadványok

clear search

With respect to the MOD Defence Standard 02-879 Part 2 Forgings, what do the terms Class 1, Class 2, Class 3 and Class 4 mean?
  • Class 1 is a forging whose failure would lead to uncontrollable flooding, the total immobilisation of the vessel or serious harm to personnel.(e.g. First Level systems in submarines).
  • Class 2 is a forging whose failure would lead to severe but controllable flooding, the serious disruption of weapon systems, main propulsion machinery, or its attendant auxillaries, including generators
  • Class 3 is a forging whose failure does not constitute an immediate, significant hazard.
  • Class 4 is a forging which is used for forging stock only.
Are weld repairs permissible on Class1 and Class 2 Forgings produced to Def Stan 02-879 Part 2?

The rectification of defects by welding is not permitted on Class 1 and Class 2 forgings.

How can corrosion or staining of machined aluminium bronze components be avoided during shipping?

The key is to clean them thoroughly, remove water, protect them and keep them dry, so:

  1. After cleaning dry thoroughly using a dewatering fluid such as WD40.
  2. Remove displaced water with forced warm air.
  3. Coat with a protective coating such as benzotriazole inhibitor, or a block co-polymer.
  4. Pack into benzotriazole treated paper lined wooden boxes. Moisture absorbent granules may also be used to keep the air inside the boxes dry.

When unpacked, remove the coatings with a phosphoric-based solution and dry them thoroughly.

Is it possible to heat treat aluminium bronze CW307G (CA104) to improve its corrosion resistance?

Yes, this is covered in Def Stan 02-833. For extruded rods and sections of size 40mm and below, an anneal at 740°C plus or minus 20° followed by air cooling is carried out. This mandatory heat treatment is to eliminate phases which are likely to give rise to selective corrosion in sea water.

Hogy kerülhetjük el a megmunkált alumínium bronz alkatrészek korrózióját vagy foltosodását a szállítás során?

A kulcs a tökéletes tisztítás, eltávolítani a vizet, védeni és szárazon tartani, így:

  1. Tisztítás után tökéletesen szárítsuk meg a felületet pl. WD40 vízmentesítő folyadékkal
  2. Távolítsuk el a maradék vizet meleg levegő fúvásával
  3. Vonjuk be az alkatrészt védőréteggel pl. benzotriazol inhibitor vagy blokkolt kopolimer.
  4. Csomagoljuk benzotriazollal átitatott papírral bélelt fadobozokba. Vizet abszorbeáló granulátumot is használhatunk, hogy a dobozban lévő levegőt szárazon tartsuk. Kicsomagolás után távolítsuk el a bevonatot foszfortartalmú oldattal és szárítsuk ki.
Hogy kerülhetjük el a megmunkált alumínium bronz alkatrészek korrózióját vagy foltosodását a szállítás során?

A kulcs a tökéletes tisztítás, eltávolítani a vizet, védeni és szárazon tartani, így:

  1. Tisztítás után tökéletesen szárítsuk meg a felületet pl. WD40 vízmentesítő folyadékkal
  2. Távolítsuk el a maradék vizet meleg levegő fúvásával
  3. Vonjuk be az alkatrészt védőréteggel pl. benzotriazol inhibitor vagy blokkolt kopolimer.
  4. Csomagoljuk benzotriazollal átitatott papírral bélelt fadobozokba. Vizet abszorbeáló granulátumot is használhatunk, hogy a dobozban lévő levegőt szárazon tartsuk. Kicsomagolás után távolítsuk el a bevonatot foszfortartalmú oldattal és szárítsuk ki.
Hogy kerülhetjük el a megmunkált alumínium bronz alkatrészek korrózióját vagy foltosodását a szállítás során?

A kulcs a tökéletes tisztítás, eltávolítani a vizet, védeni és szárazon tartani, így:

  1. Tisztítás után tökéletesen szárítsuk meg a felületet pl. WD40 vízmentesítő folyadékkal
  2. Távolítsuk el a maradék vizet meleg levegő fúvásával
  3. Vonjuk be az alkatrészt védőréteggel pl. benzotriazol inhibitor vagy blokkolt kopolimer.
  4. Csomagoljuk benzotriazollal átitatott papírral bélelt fadobozokba. Vizet abszorbeáló granulátumot is használhatunk, hogy a dobozban lévő levegőt szárazon tartsuk. Kicsomagolás után távolítsuk el a bevonatot foszfortartalmú oldattal és szárítsuk ki.
Honnan származik a réz?

A réz ércből finomított, ami természetes elemként megtalálható a földkéregben szerte a világon. Az öt legnagyobb rézkitermelő ország: Chile, Egyesült Államok, Peru, Ausztrália és Oroszország.

Újrahasznosítható-e a réz?

A réz azon kevés fémek közé tartozik, amelyek veszteség nélkül számtalanszor újrahasznosíthatók. 2008-ban a világ rézszükségletének 35%-a újrahasznosított anyagból lett fedezve, és becslések szerint a valaha kibányászott réz jelentős része napjainkig használatban van. Az újrahasznosított réz mintegy fele származik építési és fogyasztási cikk hulladékból, mint az elektromos kábelek, a csőanyag, a forgalomból kivont járművek, elektronikai és villamos berendezések. A maradék új hulladék, mely a teljes finomítási értékláncból származik. A fennmaradó rész a gyártási folyamatok hulladék-újrahasznosításának eredménye.

Megengedett a hegesztéses hibajavítás a 02-879 számú MOD védelmi szabvány második részében (kovácsolt termékek) ismertetett Class 1 és 2 termékeken?

A meghibásodások hegesztéssel történő javítása nem megengedett a Class 1 és Class 2 kovácsolt elemeken.

Megengedett a hegesztéses hibajavítás a 02-879 számú MOD védelmi szabvány második részében (kovácsolt termékek) ismertetett Class 1 és 2 termékeken?

A meghibásodások hegesztéssel történő javítása nem megengedett a Class 1 és Class 2 kovácsolt elemeken.

Javítható a CW307G (CuAl10Ni5Fe4) alumínium bronz korrózióállósága hőkezeléssel?

Igen, ennek módja megtalálható a 02-833 Def Stan szabványban. Az extrudált rudak és profilok esetén 40 mm méret alatt a lágyítást 740°C plusz-mínusz 20°C hőmérsékleten végezzük, ezt követi a levegőhűtés. Ez a kötelező hőkezelés megszünteti azon fázisokat, melyek szelektív korrózióhoz vezethetnek a tengeri környezetben.